Liczy się nie tylko design…

Mandarin Oriental Hotel Group

Pierwsza wizyta gościa w spa jest najważniejszym momentem jego doświadczenia. Od niej zależy, czy klient wyjdzie zachwycony i wyda dobrą opinie, czy już nigdy więcej się nie pojawi. Na co należy zatem zwrócić uwagę? Większość menadżerów spa twierdzi, że goście przede wszystkim zwracają uwagę na ….. temperaturę panującą w pomieszczeniach i w czasie zabiegu. Jest to element, który wydaje się być mało zauważalny a jednak jest decydujący w pierwszych momentach wizyty w spa. Jest to percepcja specjalistów z branży, niemniej ważne jest, abyśmy wzięli pod uwagę ich zdanie, ponieważ wiedzą oni z praktyki, co może zachęcić lub zniechęcić klienta zaraz po wejściu do naszego obiektu.

Drugą istotną cechą jest czystość. Jak podkreślają menadżerowie spa, klient z reguły ocenia obiekt pod tym kątem w czasie oczekiwania na zabieg w recepcji, w przebieralni lub gabinecie zabiegowym, gdzie ma okazję sprawdzić czystość bielizny pościelowej, ręczników i szlafroków. Wymienione pomieszczenia są wizytówkami naszego spa i jeśli pojawi się jakiekolwiek zaniedbanie na tym pierwszym etapie wizyty klienta, trudno potem będzie zmazać złe wrażenie, choćby sam zabieg i obsługa były bez zarzutu i na bardzo wysokim poziomie.

Jeśli jest coś, o czym często zapominamy w naszym spa, skupiając się głównie na aspektach wizualnych jest to zmysł powonienia i zmysł słuchu naszych gości. Odpowiednio dobrany zapach i subtelna muzyka, podobnie jak odpowiednia temperatura, budują podświadomy obraz miejsca i warto zadbać o to, żeby te elementy składały się na całościowe wrażenie estetyczne, tak, żeby klient po przekroczeniu progu naszego obiektu mógł doznać „estetycznego szoku” i zapamiętać nasze spa jako „miejsce wyjątkowe”. Jak podkreśla jedna z osób, zapach jest też czymś co zostaje z klientem podczas całej wizyty, gdyż w czasie zabiegu klient ma z reguły zamknięte oczy i to, co czuje jest dla niego najważniejsze.

W tekście wykorzystano wypowiedzi specjalistów na tematycznym forum poświęconym obiektom spa oraz zdjęcie gabinetu spa Mandarin Oriental Hotel Group.

3 thoughts on “Liczy się nie tylko design…

  1. W branży SPA robi się coraz większa konkurencja. Teraz klient sam wybiera salon, do którego chce się udać, a nie tak jak kiedyś – do jednego jedynego w mieście. Właśnie pierwsza wizyta klienta jest kluczowa! Im bardziej usatysfakcjonowany stamtąd wyjdzie, tym szybciej wróci. Dla mnie podstawą jest miła atmosfera, luźna i pozytywna, uśmiechnięci pracownicy.

  2. Zdecydowanie, wizerunek spa i podejście obsługi ma duże znaczenie. Jeżeli wzbudza ono pozytywne emocje, a obsługa podchodzi do klienta profesjonalnie i sprawi, by czuł się on dobrze, wtedy taka osoba chętnie do niego wróci. W innym wypadku, niezadowolony klient znajdzie sobie sto innych miejsc, które będę mu bardziej pasować. Konkurencja na rynku jest dziś ogromna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *